Hoe werkt Wehkamp retourkoopjes?

 

  1. Wehkamp retourkoopjes ontvangt retour gestuurde artikelen van Wehkamp

 

  1. We controleren en beoordelen het artikel op beschadigingen

 

  1. Op basis van de beoordeling kennen wij een korting toe op de allerlaagste prijs

 

Bij Wehkamp Retourkoopjes vind je de spullen die Wehkamp-klanten hebben geretourneerd. Ons team heeft de geretourneerde artikelen handmatig gecontroleerd op werking en gebruikerssporen. Als we ze hebben goedgekeurd, vind je ze hier. Hebben we gebruikerssporen gevonden, dan vertellen we dat bij de productinformatie en krijg je er extra korting op.

 

Over korting gesproken: die korting zit op de laagste prijs die bij ons bekend is. Zie je een van onze producten ergens anders voor een lagere prijs aangeboden, stuur ons even een mailtje. Passen we het aan.

Uniek grading systeem

De artikelen komen binnen in onze grading straat en worden daar individueel beoordeeld, gecontroleerd en gefotografeerd door een ervaren gradingteam. Deze grading wordt gedaan met behulp van Grading software. Op basis van deze beoordeling krijgt elk artikel een nieuwe productstatus, gekoppeld aan een bijpassende korting. Deze korting wordt gebaseerd op de mate en locatie van de schade.

ABCD Grades

  • A: 100% intact, verpakking en artikel onbeschadigd en ongeopend; 10% korting
  • B: Alleen ontbrekende of beschadigde verpakking, artikel; 12-15% korting 
  • C: Kleine lichte schade, zoals een kleine deuk of kleine kras; 30-35% korting
  • D: Zichtbare schade; zoals een grote deuk of grote kras; >35% korting


In de webshop wordt bij elk product aangegeven of er een beschadiging is en wat voor schade het is. Daarnaast is van elke bijzonderheid een foto bij het artikel gevoegd.