Alles over retourneren

Het herroepingsrecht

Voldoet jouw Wehkamp retourkoopje aankoop toch niet aan je verwachtingen wil je van je aankoop afzien? Dan kun je jouw aankoop gewoon retourneren  door gebruik te maken van het herroepingsrecht. Dit is het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen af te zien van de aankoop. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij (of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is), het product fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van jouw voornemen van de aankoop af te zien. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het  herroepingsformulier , maar dat hoeft niet. Door gewoon een retourafspraak te  maken maak je al gebruik van je herroepingsrecht. Dat gaat heel eenvoudig.

Stap 1: maak een afspraak

Bel even met 038 845 45 40. Dan plannen we een afspraak voor je in.

Stap 2: terug in de verpakking

Verpak jouw wehkamp retourkoopje weer zo goed mogelijk, zodat er geen transportschade ontstaat. Liefst in de originele verpakking, want daar zit een oranje sticker op. Dit hebben we nodig om jouw retour snel en correct te verwerken. Die oranje sticker is het belangrijkste: lukt het niet om de originele verpakking te gebruiken, zorg dan wel dat de sticker goed en zichtbaar op de andere verpakking zit.

Stap 3: de terugbetaling

Gemiddeld duurt het een week voordat we jouw geretourneerde artikel hebben verwerkt. Daarna nog twee dagen voordat we je hebben terugbetaald. We storten het geld terug op de rekening waarmee je hebt betaald.

 

Gevolgen van de herroeping
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, ontvang je het aankoopbedrag terug nadat wij je aankoop retour ontvangen hebben. Dit is inclusief leveringskosten, met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering.

 Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt, dan storten wij de kosten voor levering niet terug. Wij zullen je terugbetalen met het betaalmiddel waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij we uitdrukkelijk hebben afgesproken het anders te doen. In ieder geval zullen wij voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening brengen.

Je dient de goederen zo snel mogelijk aan ons terug te zenden of te overhandigen, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

 

Wat als ik niet thuis ben?

Dan krijg je vanzelf een e-mail met het verzoek om een nieuwe afspraak te maken.

 

Wat als mijn retour niet is opgehaald?

Als het ons niet lukt om je retour op te halen op de afgesproken dag, krijg je zo snel mogelijk bericht. Geen bericht gehad? Bel even met 038 845 45 40.

 

Wat als mijn retour niet  terug betaald is?

Is jouw retour al 7 werkdagen geleden opgehaald en heb je nog helemaal geen bericht dat het retour verwerkt is? Stuur een bericht (ticket) via je account, dat is de meest efficiënte manier om ons te bereiken. Wil je liever bellen? Dat kan ook. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur bereikbaar op 038 845 45 40. Wil je geen account aanmaken, dan kun je ook een e-mail sturen naar [email protected]

 

Kan ik ook ruilen?

Ruilen is eigenlijk niets anders dan het ene artikel terugsturen en een nieuw artikel bestellen. Wanneer je de retourafspraak op dezelfde dag laat plaatsvinden als de bezorging, dan kan dat met dezelfde vrachtwagen.

 

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

Die lees je hier.